Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T22:59:51+01:00
X+4x=640
5x=640
x=128

x=128 Janek
4x=512 Wojtek
6 4 6
2010-02-10T23:03:46+01:00
X-pewna ilość znaczków janka
4x-ilość zanczków wojtka
640-łączna ilośc znaczków chłopców
rozwiązanie:
x+4x=640
5x=640/:5
x=128
4x=4*128=512
odpoweidź:janek posiada 128 zanczków, a wojtek ma 512 znaczków
6 4 6
2010-02-10T23:39:17+01:00
Dane:
640-łączna ilość znaczków obu chłopców
szukane:
x - ilość znaczków Janka
4x - ilość znaczków Wojtka

rozwiązanie:
x + 4x = 640
5x = 640/:5
x = 128
4x = 4*128 = 512
odp.:
Janek ma 128 znaczków, a Wojtek 512 znaczków
3 5 3