Z przystani radość odległej o 6km od przystani miłość wypłynęła motorówka. Z prądem rzeki płyneła 20 minut a powrót trwał pół godziny. Oblicz prędkość własną motorówki i prędkość nurtu rzeki.

układ równań.
proszę o szybką odpowiedź

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T23:27:01+01:00
V = s/t

Vm + Vr = 6/20
Vm - Vr = 6/30

Vm- Vr = 0,3
Vm- Vr = 0,2

Vm = 0,3 - Vr
0,3 - Vr - Vr = 0,2

Vm = 0,3 - Vr
-2Vr = 0,2 - 0,3

Vm = 0,3 - Vr
Vr = 0,05

Vm = 0,25 km/min = 250 m/min
Vr = 0,05 km/min = 50 m/min

Prędkość własna motorówki to 250 m/min
Prędkośc nurtu rzeki to 50 m/min

ukośnik / oznacza kreskę ułamkową
1 1 1
2010-02-10T23:35:30+01:00
V - predkośc
t - czas
s - droga

x+ y = 8 / przez 1/3
y- x = 8 / przez 1/2

y+ x = 24
y-x=16

y - 24 + y = 16
2 y = 50

y= 25 predkosc motorówki

y-x=16
25 -x = 16
-x = -9
x= 9 predkość nurtu
1 1 1