Odpowiedzi

2009-10-11T17:43:56+02:00
Chłorella nie jest zaliczana do bakterii, bo w przeciwieństwie do nich ma ciałko zieleni- chloroplast.
16 3 16
2009-10-11T17:44:30+02:00
Poniewaz bakteria nie ma jądra komórkowego , a chlorella ma .
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T19:06:37+02:00
glon z gromady zielenic. Najpowszechniej występujący gatunek to chlorella zwyczajna (Chlorella vulgaris), podczas gdy gatunek typowy to Ch. ellipsoidea Gerneck[2]. Występuje w każdym wodnym i wilgotnym środowisku: w wodach słodkich i słonych, w wilgotnej korze i ziemi (aerofit), a także we wnętrzu innych organizmów, jako zoochlorella. Wśród polskich glonów planktonowych znaleziono następujące gatunki: Ch. ellipsoidea, Ch. luteoviridis, Ch. minutissima i Ch. oocystoides w wodach śródlądowych i Ch. vulgaris w Bałtyku. Jest to glon jednokomórkowy o zielonej barwie i kulistym (ewentualnie elipsoidalnym) kształcie. Nie tworzy kolonii. Zawiera jeden duży, kubkowaty chloroplast. Jest samożywna, ponieważ zawiera zielony barwnik zwany chlorofilem. Chlorella bywa także cudzożywna, gdyż jeżeli pokarm jest łatwo dostępny, woli spożywać gotowe związki pokarmowe (miksotrofia). Rozmnaża się przez podział komórki na autospory, które wydostają się na zewnątrz po rozerwaniu ściany komórkowej komórki macierzystej.
16 3 16