W ogrodzie zoologicznym były czworonogi i ptaki . Razem miały one 760 nóg . Gdyby liczba czworonogów wzrosła o 2 % a liczba ptaków zmniejszyła się o 1,25 % wówczas liczba nóg wszystkich stworzeń zwiększyła by się o 10. Oblicz ile było czworonogów a ile ptaków było w tym Zoo.

układ równań . proszę o szybką odpowiedź

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T23:38:16+01:00
X - ilość czworonogów
y - ilość ptaków

4x + 2y=760
4 * 2% * x - 2 * 1,25 * y = 10 dzielimy /:2

2x + y = 380
4 * 2 / 100x - 2 * 0,025y = 10

y = 380 - 2x

0,08x - 0,025 * (380 - 2x) = 10
0,08x - 9,5 + 0,05x = 10
0,13x = 19,5
x = 150

y = 380 - 150
y = 80

czworonogów było 150
ptaków 80
3 4 3
2010-02-10T23:38:27+01:00
X - ilość czworonogów
y - ilość ptaków

4x+2y=760
4 * 2%*x - 2 * 1,25*y = 10
2x+y=380
4*2/100x-2*0,025y = 10
y=380-2x
0,08x - 0,025*(380-2x) = 10
0,08x-9,5+0,05x=10
0,13x=19,5
x = 150

y = 380-150
y = 80
2010-02-10T23:45:50+01:00
Dane:
ilość czworonogów=x
ilość ptaków =y
4 *x +2 *y=760
nowa ilość czw=x+0,02x=1,02x
nowa ilość ptak=y-0,0125y=0,9875y
4 *1,02 x + 2 *0,9875y=760 +10
4,08 x+1,975y=770
___________________________________________________
4x+2y=760 /:2

4,08x+1,975y=770
___________________________________________________
2x+y=380 /-2x
4,08x+1,975y=770
___________________________________________________
y=380-2x
4,08x+1,975(380-2x)=770
_______________________________________________________
y=380-2x
4,08x+750,5-3,95x=770 /-750,5
__________________________________________________
y=380-2x
o,13x=19,5 /:0,13
__________________________________________________
y=380-2x
x=150
______________________________________--
y=380-150
x=150
_________________________________-------
y=230
x=150
odp:
czworonogów 150 a ptaków 230.

3 2 3