Odpowiedzi

2010-02-11T09:50:59+01:00
A)x/3+1=5/6+x/2 I *6
2x+6=5+3x
6-5=3x-2x
1=x

b)2x-3/4=1/2+x I*4
8x-3=2+4x
8x-4x=2+3
4x=5 I :4
x=5/4




Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T09:53:00+01:00
A)x/3+1=5/6+x/2 /*6
2x+6=5+3x
-x=-1
x=1

b) 2x-3/4=1/2+x /*4
8x-3=2+4x
4x=5/:4
x=1,25

c) x+2/9+x-1/3+x
mniemam, iz gdzies zgubiles/as znak rownosci =
??
d)2x+3/5=2-x/3=1
2 znaki =? cos chyba nie-tak;]
2010-02-11T09:58:33+01:00
A)x/3+1=5/6+x/2 /*6
2x+6=5+3x
6-5=3x-2x
1=x

b) 2x-3/4=1/2+x /*4
8x-3=2+4x
8x-4x=2+3
4x=5
x=5/4
x=1.2

c) x+2/9+x-1/3+x=9x+2+9x-3+9x=27x-1
<nie ma znaku równości to zrobiłam bez>

d)2x+3/5=2-x/3=1 /*15
30x+9=30-5x=15
<nie wiem jak dalej bo są 2 znaki równości..>