Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T10:14:02+01:00
Piotr=x
Kasia=y

9 lat temu
2y = x

za 6 lat
x + y = 45

6 x 2 = 12
45 - 12 = 33
33 - 18 = 15
15 : 3 = 5
czyli
x = 5 + 5 = 10
y = 5

a żeby wyszło ile mają teraz
x = 10 + 9 = 19
y = 5 + 9 = 14

Odp. Obecnie Piotr ma 19 lat, a Kasia 14 lat.

2010-02-11T10:25:57+01:00
Dane:
lata teraz
Piotr=x
Kasia=y
9 lat temu
Piotr=x-9
Kasia=y-9
i wtedy
x-9=2(y-9)
x-9=2y-18 /+9-2y
x-2y=-9 (1)
za 6 lat
Piotr=x+6
Kasia=y+6
i wtedy
x+6 +y +6=45 /-12
x+y=33 (2)


teraz rozwiązujemy układ równań
x-2y=-9
x+y=33 /*(-1)
________________________________-
x-2y=-9
-x-y=-33
___________________________
-3y=42 /:(-3)
y=14
-x-14=-33 /+14
______________________________
y=14
-x=-19 /:(-1)
___________________________________
y=14
x=19
odp:Piotr ma 19 lat a Kasia 14.