Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T10:34:52+01:00
H TRAPEZU=2r→r=h:2
r=2cm
2=½h
h=2:½
h=4cm

h tworzy z ramieniem trójkat prostokatny o kacie = 30⁰
z własności kata 30⁰ wiesz,że ramię c trapezu=2h=2×4=8cm, a
kawałek podstawy dolnej= a√3:2=8√3:2=4√3cm


a+b=2c
a=dolna
b= górna podstawa

b+b+2×4√3=8+8
2b=16-8√3/:2
b=8-4√3

a=8-4√3+8√3=8+4√3

obwód trapezu=2×8+8-4√3+8+4√3=16+16=32cm
2010-02-11T10:36:52+01:00
R - promień
c -ramię trapezu
x - dłuższa podstawa
h - wysokość
y - krótsza podstawa

r = 2cm
h = 4cm
c = 2h = 8
x = a√3 : 2 = 8√3 : 2 = 4√3cm
y = 8 - 4√3

Obwód = 2 × 8 + 8 - 4√3 + 8 + 4√3 = 16 + 16 = 32