Odpowiedzi

2009-10-11T17:52:42+02:00
Plusy:
w pokarmach zwierzęcych znajdują się toksyny;
na każdy gram białka przypada gram tłuszczu z grupy tłuszczów nienasyconych;
budowa przewodu pokarmowego odróżnia człowieka wyraźnie od mięsożernych drapieżników;
pożywienie roślinne magazynuje w sobie tzw. ?energię słoneczną?;
hodowanie i zabijanie zwierząt jest okrutne i nieludzkie;
1 ha ziemi przeznaczonej na uprawę wyżywi 25 osób, na hodowlę zwierząt rzeźnych - 5 osób;
obniżenie zawartości całkowitego cholesterolu oraz jego frakcji LDL we krwi;
obniżenie ciśnienia tętniczego krwi;
pomoc w utrzymaniu szczupłej sylwetki;

Minusy:
niedobór witaminy B12;
wielość produktów zbożowych i nabiałowych co może być bardzo tuczące;
bogactwo błonnika (podrażnia niektóre wrażliwe systemy pokarmowe);
czas potrzebny na właściwe przygotowanie posiłku;
dysponowanie odpowiednią wiedzą i doświadczeniem kulinarnym;
niedobór żelaza oraz kwasu foliowego (może doprowadzić do anemii);
ryzyko niedoboru witaminy D i B12 ( występuje najczęściej u wegan, którzynie uzupełniają diety preparatami farmakologicznymi);
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T17:55:17+02:00
Plusy:
1.w pokarmach zwierzęcych znajdują się toksyny;
2.na każdy gram białka przypada gram tłuszczu z grupy tłuszczów nienasyconych;
3.budowa przewodu pokarmowego odróżnia człowieka wyraźnie od mięsożernych drapieżników;
4.pożywienie roślinne magazynuje w sobie tzw. ?energię słoneczną?;
hodowanie i zabijanie zwierząt jest okrutne i nieludzkie;
5.1 ha ziemi przeznaczonej na uprawę wyżywi 25 osób, na hodowlę zwierząt rzeźnych - 5 osób;
6.obniżenie zawartości całkowitego cholesterolu oraz jego frakcji LDL we krwi;
7.obniżenie ciśnienia tętniczego krwi;
8.pomoc w utrzymaniu szczupłej sylwetki;

Minusy:
1.niedobór witaminy B12;
2.wielość produktów zbożowych i nabiałowych co może być bardzo tuczące;
3.bogactwo błonnika (podrażnia niektóre wrażliwe systemy pokarmowe);
4.czas potrzebny na właściwe przygotowanie posiłku;
5.dysponowanie odpowiednią wiedzą i doświadczeniem kulinarnym;
6.niedobór żelaza oraz kwasu foliowego (może doprowadzić do anemii);
7.ryzyko niedoboru witaminy D i B12 ( występuje najczęściej u wegan, którzynie uzupełniają diety preparatami farmakologicznymi);
2009-10-11T17:58:54+02:00
Plusy:
- zdrowa dieta
- nie jedzenie zwierząt
- znacznie mniej chorób układu krążenia
- niższa masa ciała
- Zgodnie z długoterminowymi badaniami Niemieckiego Centrum Leczenia Nowotworów wegetarianie żyją o ponad 21 lat dłużej niż przeciętnie ludzie

Minusy:
- Źle dobrana dieta może przyczynic się do znacznego osłabienia organizmu
- Trudności z przygotowaniem pełnowartościowych posiłków
- Niedobory witamin w niektórych przypadkach dzieci, młodzieży i osób starszych