Odpowiedzi

2010-02-11T10:39:49+01:00
Dane:
V1=800[m/s],
m1-masa pocisku,
m2-masa karabinu,zależność:m2=400*m1,skorzystaj z zasady odrzutu:m1*V1=m2*V2, szukamy:V2=[?],przekształć wzór tak, aby wyznaczyć V2:V2=(m1*V1)/m2,podstaw za masę karabinu m2=400*m1;wzór przyjmie postać;V2=(m1*V1)/400*m1,uprość masy m1;otrzymasz wzór;V2=V1/400,to V2=800/400=2[m/s]
Odp.Karabin uzyskuje prędkość przy odrzucie,V2=2[m/s].
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T11:01:38+01:00
A więc tak.. będziesz musiała skorzystać ze wzoru na Pęd.
P = m * v
A dokładniej mówiąc z zasady zachowania pędu:
P₁ = P₂ ,czyli:
m₁ * V₁ = m₂ * V₂

Dane jakie mamy w zadaniu:
V₁ - prędkość pocisku = 800m/s
m₁ - masa pocisku
m₂ - masa karabinu = 400 * m₁

Szukamy:
V₂ - prędkość karabinu

Rozwiązanie:
P₁ = P₂
m₁ * V₁ = m₂ * V₂ (teraz wyznaczamy wzór na V₂ bo tego szukamy)
m₁ * V₁ = m₂ * V₂ /:m₂
V₂ = (m₁ * V₁ )/m₂ (teraz podstawiamy)
V₂ = (m₁ * 800m/s) / 400 * m₁ (wyliczamy górę ułamka)
V₂ = 800m/s * m₁ / 400 * m₁ (skraca się nam m₁)
V₂ = 800m/s / 400
V₂ = 2m/s

Wynik to 2m/s

Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
10 5 10