Zadanie1
Oblicz,jaką część powierzchni kontynentu europejskiego zajmuje UE,składająca się aktualnie z 27 krajów.
Zadanie 2
Import z krajów UE do Polski wyniósł w 2006roku 63,7 mld euro natomiast eksport 68,1 mld euro:
a)oblicz saldo bilansu handlowego Polski z krajami UE w tym roku
b)odpowiedz,co oznacza taka wartość salda dla gospodarki Polski?
Zadanie 3
Maszyny,urządzenia i sprzęt transportowy stanowią 28,4% wartości polskiego eksportu,natomiast w Niemczech-51% wartości eksportu tego kraju.O czym świadczą te wielkości,i który z krajów ma atrakcyjniejszą ofertę handlową na rynkach światowych?
Zadanie 4
Już teraz udział krajów UE w całości wymiany handlowej z Polską wynosi 70%.Jak sądzisz,jakie zmiany nastąpią w tej dziedzinie w najbliższych latach?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T11:15:21+01:00
1)4,6mln:10,4 mln x 100%=ok 44 %
2)a)63,7 - 68,1 = -4,4 mld euro
b)otrzymaliśmy ujemny bilans handlowy tzn że nasza gospodarka straciła 4,4mld euro
3)Dane te świadczą o tym, że Niemcy mają atrakcyjniejsza ofertę handlowa na rynkach światowych, niemiecka jest bardziej rozwinięta i bardziej konkurencyjna niż polska.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T11:17:40+01:00
1)
4,6mln:10,4 mln x 100%=ok 44 %
3)Dane te świadczą o tym, że Niemcy mają atrakcyjniejsza ofertę handlowa na rynkach światowych, niemiecka jest bardziej rozwinięta i bardziej konkurencyjna niż polska.
4)Moim zdaniem zmian powinno być dużo np: powinno się zmniejszyć bezrobocie towary jakościowo powinny być jeszcze lepsze.
1 5 1