Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T11:35:36+01:00
Dane:
r=8cm
kąt=45/60 *360 st=3/4 *360 st=270 st
szukane:
s=?
s=270/360 *2 *pi *r
s= 3/4 *2 *3,14 *8
s=37,68cm
odp: wskazówka przeszła drogę 37,68cm.
1 4 1
2010-02-11T11:41:24+01:00
Sposobow na rozwiazenie kilka.
1.najpierw geometria.
pelny obw=2πr=2π*8=16π
45min to 3/4 pelnego obwodu
s=3/4*16π=12πcm
2. fizyka

s=V*t v=ωr ω-predkosc katowa
ω=2π/60 [rd/min]=π/30[1/min] [2π pelny kat na 60 min]
s=ωrt=(π/30)*8*45=360/30*π=12πcm


Pozdrawiam

Hans