1.Pierwszą cyfrą liczby trzycyfrowej jest 3. Jeżeli w tej liczbie cyfrę 3 przestawimy z pierwszego miejsca na ostatnie, czyniąc ją cyfrą jedności, to otrzymana liczba będzie stanowiła 75% szukanej liczby. Znajdź tę liczbę.
Proszę o rozwiązanie z wytłumaczeniem, skąd co się wzięło.
Do soboty.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T12:27:27+01:00
Dane:
3xy, będzie szukaną liczbą.
to 300+10x+y. Po przestawieniu trójki na koniec dostaniemy liczbę xy3, której wartość to 100x+10y+3.
Mamy:
100x+10y+3=75%(300+10x+y)× 4
400x+40y+12=3(300+10x+y)
400x+40y+12=900+30x+3y
370x+37y=888/ 37
10x+y=24
x=2
y=4
Odp:Szukaną liczbą jest 324
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T12:28:33+01:00
Dane:
cyfra 1 setek=3
cyfra 3 jedności=3
liczba w pierwszej wersji:
100 *3 +10x +y
wersja liczby 2
100 x+10y+3
z warunków zadania

75% liczby 1 = liczbie 2
75%(300+10x+y)=100x+10y+3
3/4(300+10x+y)=100x+10y+3
225+7,5x+0,75y=100x+10y+3 /-7,5x -o,75y -3
92,5x+9,25y=222
9,25(10x+y)=222 /:9,25
10x+y=24

czyli dziesiątki to 2 a jedności to 4
czyli szukana liczba to 324