Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T12:30:06+01:00
Masa cząsteczkowa pewnego alkenu 56u a zawartość procentowa węgla ma wartość 85,71%. Ustal wzór tego związku.

M cz= 56 u
%C= 85,7%
%H= 14,3%

CxHy alkEn, czyli wzór ogólny CnH2n

(12*x)+(1*y)= 56g

x*12/ y*1= 85,7/14,3

x/y * 12= 85,7/14,3

x/y * 12= ok. 5,99

12x/y= 5,99

12x= 5,99*y /:12

x= 0,499y

Mamy już x, potrzebujemy jeszcze y
Czyli dajemy do równania tego co na początku

0,499y * 12 + y= 56
5,988 + y= 56
6,988y= 56
y=ok.8

CnH8
2n=8
n=4


odp.

C4H8

BUTEN

jeśli się gdzieś machnęłam, przepraszam
1 3 1
2010-02-11T12:30:58+01:00
Alken :
wzór ogólny CnH2n

Zadanie obliczam z proporcji:
Obliczam masę węgla:

56u-100%
x- 85,71%
x=56u*85,71%/100%
x=48u
Następnie otrzymany wynik dzielę przez masę węgla
48u/12u=4
Wzór:
C4H8

1 5 1
2010-02-11T12:54:16+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
56g----100%
xg-----85,71%
x=56*85,71/100
x=48g węgla
n=m/M
n=48/12
n=4 mole węgla

56-48=8g wodoru
n=m/M
n=8/1
n=8 moli wodoru
C4H8-BUTEN
2 4 2