Prosze o pomoc w doświadczeniu.. Moja siostra pilnie potrzebuje tego na jutro..:/ Wiec :
KYSTALIZACJA SOLI KUCHENNEJ
instrukcja-
cel-
wyniki-
wniski-
Prosze o napisanie( doświdczenie ma zrobione tylko teraz opis potrzebnu jej...) Pomożecie?????

2

Odpowiedzi

2010-02-11T12:25:10+01:00
Ale ona ma to zrobić na jutro czy jak ?
Bo wiem, że trzeba rozpuścić sól w gorącej wodzie, następnie zanurzamy ołówek wraz z nitką na naczyniu.

Obserwacje: po kilku godzinach na nitce zaczynają pojawiać się kryształki. A w ciągu kilku następnych dni kryształki się zwiększają.
Jeżeli jeszcze po dłuższym czasie wyciągnie się nitkę, można zauważyć na niej duże kryształy soli. ( jednocześnie masz tu wyniki oczywiście)

Wniosek: Rozpuszczanie i krystalizacja są po prostu odwracalnymi
procesami ( no bo sól się jakby "odtworzyła")
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T12:27:54+01:00
Instrukcja: sporządzamy roztwór soli i wody. Do patyczka przywiązujemy sznurek i zanurzamy go w zlewce (lub w szklance czy słoiku)-2/3 sznurka ma być zanurzone. Odstawiamy w ciepłe miejsce, np. blisko kaloryfera.

cel: otrzymanie kryształu w postaci pięknego okazu o znacznych rozmiarach ;)

wyniki: po pewnym czasie na sznurku osadzają się kryształki soli.

wnioski: Poprzez ogrzewanie mieszanina soli z wodą rozdziela się- powstają kryształki soli, a woda wyparowuje.