Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T12:35:03+01:00
Poznański Czerwiec 1956, Marzec 1968, rewolta grudniowa- Grudzień 1970, radomski Czerwiec 1976 i Sierpień 1980.
Wszystkie te wystąpienia posiadały podobne tło polityczno- ekonomiczno- społeczne. Inaczej było w przypadku Marca '68 (warto przeczytać!).
By to maksymalnie zmniejszyć najczęstszymi powodami strajków było:
1. Pogorszenie się bytu ludności (najczęściej robotników) lub brak jakiejkolwiek poprawy mimo zmiany sytuacji politycznej.
2. Załamywanie się kolejnych planów pracy, co skutkowało osłabieniem ekonomicznym, a tym samym bytowym ludności (mocno związane z punktem pierwszym).
3. Nagłe, wysokie podwyszki cen artykułów konsumpcyjnych.
4. Nadmierne rozszerzanie się cenzury, ograniczeń wolności mediów, a przede wszystkim swobód obywatelskich.
5. Inne czynnik wynikające z sytuacji politycznej na świecie.
Zalecam choć pobieżne przeanalizowac wymienione powyżej wydarzenia.
2 3 2
2010-02-11T12:36:26+01:00
Duze zanieczyszczenie powietrza ,
fala protestow w 1980,
Pogorszenie się bytu ludności,
brak jakiejkolwiek poprawy mimo zmiany sytuacji polityczne,
Załamywanie się kolejnych planów pracy,
osłabieniem ekonomicznym,
wysokie podwyszki cen artykułów konsumpcyjnych,
2010-02-11T12:40:43+01:00
PRZYCZYNY KRYZYSU PRL:

- Wysokie podwyżki cen artykułów,
- Mimo poprawy zmiany sytuacji politycznej, pogorszył się byt ludności,
- Załamywały się kolejne plany pracy,
- Dużo protestów,
- Czynniki wynikające z sytuacji politycznej na świecie.


U mnie na teście było takie zadanie i otrzymałem maksymalną ilość punktów za to zadanie.