Odpowiedzi

2010-02-11T13:16:06+01:00
Fosforan (V) wapnia
mCa₃(PO₄)₂ = 3*40 + 2*31+8*16= 120+62+128=310
Z%Ca = (120/310)*100% = 38,71%
zatem w 240g znajduje się:
100% - 240g
38,71% - x
x= 92,90 g wapnia (Ca) znajduje się w 240g fosforanie(V) wapnia
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T13:24:21+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCa3(PO4)2=3*40u+2*31u+8*16u=310u
310g Ca3(PO4)2-----120g Ca
240g Ca3(PO4)2------xg Ca
x=240*120/310
x=92,9g Ca
2 5 2