Odpowiedzi

2010-02-11T13:35:47+01:00
KRZEPNIĘCIE KRWI

wieloetapowy proces, w wyniku którego krew traci płynną konsystencję i wytwarza skrzep. Obejmuje szereg reakcji enzymatycznych, polegających na aktywacji (najczęściej proteolitycznej) kolejnych czynników krzepnięcia krwi aż do wytworzenia trombiny, która przekształca rozpuszczalny fibrynogen w fibrynę. Prawidłowy przebieg procesu k. k. wymaga interakcji wielu czynników, zawartych w płytkach krwi, osoczu i ściankach naczyń.

Schemat. Przebieg krzepnięcia krwi (załącznik)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T13:38:13+01:00