Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T13:40:50+01:00
Cena zeszytu stanowi 5/12 ceny długopisu. Za 6 zeszytów i 5 długopisów zapłacono 81 zł. O ile złotych zeszyt jest tańszy od długopisu??
x - cena długopisu
6*(5/12)x+5x=81
15x=81
x= 5,4
5/12 * 5,4 = 2,25
zeszyt jest tańszy o 2,25 zł
1 1 1
2010-02-11T13:46:48+01:00
Cena długopisu-x
Cena zeszytu-5/12x
6*5/12x+5x=81
2,5x+5x=81
7,5x=81
x=10,8 cena dlugopisu
5/12*10,8=4,5 cena zeszytu
10,8-4,5=6,3
Odp. Zeszyt jest tanszy od dlugopisu o 6,3