Odpowiedzi

2010-02-11T13:41:27+01:00
A=32cm
b=24cm
c=42cm

przekatna prostopadłościanu wyraża się wzorem:
D= pierwiastek z a ²+b²+c²
D=pierwiastek z 32²+24²+42²
d=pierwiastek z 1024+576+1764
D=√3364
D=58cm
odp. przekątna ma 58cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T13:43:07+01:00
Oblicz długość przekątnej prostopadłościanu o wymiarach; 32cm - 24cm - 42cm

przekątna:
d= √a²+b²+c²' [ten długi pierwiastek aż do c²)

np.
a=32 cm
b= 24 cm
c= 42 cm

d= √32² +24²+ 42²
d= √1024+576+1764
d= √3364
d= 58 cm

Odp: Przekątna wynosi 58cm
1 5 1