Proszę pomóżcie!.
1.Główna część Wielkiego Muru Chińskiego na długość 3460 km. Ile dni musiałbyś przeznaczyć na jego przejście z prędkością 5km/h zakładając , że dziennie możesz iść przez 8 godzin ?

2.Pan Antoni pojechał trasę o długości 54km ze średnią prędkością 100km/h.Zgodnie z przepisami powinien jechać z prędkością nie większą niż 90 km/h . Ile minut zaoszczędził łamiąc przepisy?
Wielkie dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T13:55:21+01:00
1.
Mur ma dlugosc 3460 km
W tym zadaniu trzeba skorzystac ze wzoru na predkosc :
V = S / t
Potrzebna jest nam najpierw droga wiec :
S = V*t
S = 5*8 (km/h*h)
S = 40 km
Droga jaka dziennir mozemy przejsc to 40km
Aby obliczyc ile czasu zajmie nam przejscie muru trzeba poprostu
podzielic 3460km/40km = 85,6

2.
t1=V/S
t1=100/54 =1,85h

t2=V/S
t2=90/54=1,66h

t1-t2= 1,85-1,66=0,19h
2010-02-11T14:05:39+01:00
5*8=40
3640:40=86.5
ODP:trzeba iść 86 dni i 12 godz