Czterdziestopięciolitrowy bak paliwa zatankowano do pełna benzyną. Samochód zużywa 6 i 3/4 litra benzyny na 100km przejechanej drogi. Ile benzyny zostanie w baku po trzech dnach, jeśli każdego dnia samochód pokonuje drogę 100km?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T13:56:14+01:00
6 3/4 l na 100 km
x na 300 km
100x = 300* 6 3/4
100x = 2025
x = 20,25 l - tyle litrów przejechał samochód po 3 dniach

45 - 20,25 = 24,75 l
Odp.: W baku zostało 24,75 l benzyny.
3 4 3
2010-02-11T13:56:24+01:00
Na początku: 45 litrów benzyny
po 1 dniu: 45-6,75=38,25
po 2 dniu: 38,25-6,75=31,50
po 3 dniu: 31,50-6,75=24,75


Odp. Po trzech dniach w baku zostało 24 i 3/4 litra paliwa


Mam nadzieję, ze pomogłam;):)

Pozdrawiam, pa;**
7 4 7
2010-02-11T14:04:59+01:00
6 i 3/4l razy 3=20 i 1/4l 45l - 20 i 1/4l= 24 i 3/4l W baku pozostanie 24 i 3/4l benzyny
2 4 2