Sprawdzian z Histori 1/10 uczniów klasy Vd napisała na szóstkę, o 7/30 uczniów więcej na piąkę. Uczniowie z czwórkami stanowili 1/5 klasy, a o 1/30mniej było uczniów z trójkami. Jaką część klasy stanowili uczniowie z dwójkami jeśli nie było jedynek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:13:07+01:00
Uczniowie z 6 - 1/10=3/30
uczniowie z 5 - 1/10+7/30=10/30
uczniowie z 4 - 1/5=6/30
uczniowie z 3 - 1/5-1/30=5/30
uczniowie z 2 - pozostali

3/30+10/30+6/30+5/30=24/30
30/30-24/30=6/30-1/5

Odp:1/5 klasy dostała 2.
1 5 1
2010-02-11T14:17:44+01:00
X ogol klasy
uczniowie z 6->1/10x=3/30x
uczniowei z 5->3/10x+7/30x=10/30x
uczniowie z 4->1/5x=6/30x
uczniowie z 3->6/30x-1/30x=5/30x

3/30x+10/30x+6/30x+5/30x=24/30x
4/5x+...x=x
x-4/5x=1/5x