Odpowiedzi

2010-02-11T14:08:08+01:00
R okregu opisanego na kwadracie=½ d kwadratu

½d=½a√2
a=4cm
½d=½×4√2cm=2√2cm

obwód okregu=2πr=2π×2√2=4√2πcm

gdyby trzeba było zamienić π i √2, to obwód=8,8548cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:08:41+01:00
Dane:
a=4cm
r=?

Wzór na długośc okręgu
2PiR

potrzebujemy r, skorzystamy w tym celu ze wzoru

r=apierwiastkowz2/2
r=4pierwiastkiz2/2
r=2pierwiastkiz2

do wzoru podstawiamy:
2Pi2pierwiastki z dwoch czyli
4pierwiastkiz2PI
2010-02-11T14:09:16+01:00
A=4cm
d=a*pierw.(2)
d=4pierw(2)cm
l=pi d
l~3.14*4pierw.(2)
l=21,4776cm