Napisz nazwy produkty reakcji:
a)
Kw. Propionowy + tlenek potasu -->
Kw. Propionowy + zasada potasowa -->
Kw. Propionowy + węglan potasu -->

b)
Kwas olejowy + tlenek wapnia -->
Kwas palmitynowy + tlenek wapnia -->
Kwas stearynowy + tlenek wapnia -->

2

Odpowiedzi

2010-02-11T14:15:31+01:00
A)
Kw. Propionowy + tlenek potasu --> propionian potasu + woda
Kw. Propionowy + zasada potasowa --> propionian potasu + woda
Kw. Propionowy + węglan potasu --> propionian potasu + kwas węglowy


b)
Kwas olejowy + tlenek wapnia --> oleinian wapnia + woda
Kwas palmitynowy + tlenek wapnia --> palmitynian wapnia + woda
Kwas stearynowy + tlenek wapnia --> stearynian wapnia + woda
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:20:19+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
Kw. Propionowy + tlenek potasu -->propionian potasu + woda
2C2H5COOH + K2O---->2C2H5COOK + H2O
Kw. Propionowy + zasada potasowa -->propionian potasu +woda
C2H5COOH + KOH---->C2H5COOK + H2O
Kw. Propionowy + węglan potasu -->propionian potasu + tlenek węgla(IV) + woda
2C2H5COOH + K2CO3---->2C2H5COOK + CO2 + H2O
b)
Kwas olejowy + tlenek wapnia -->oleinian wapnia + woda
2C17H33COOH +CaO------>(C17H33COO)2Ca + H2O
Kwas palmitynowy + tlenek wapnia -->palmitynian wapnia + woda
2C15H31COOH + CaO------>(C15H31COO)2Ca + H2O
Kwas stearynowy + tlenek wapnia -->stearynian wapnia + woda
2C17H35COOH + CaO------>(C17H35COO)2Ca + H2O
3 5 3