1.Rozwiąż równanie
5x+y=9
2x+3y=1


2.Oblicz długość promienia okręgu, w którym kąt środkowy o mierze 60stopni jest oparty na łuku o długości 6 Pi.


3.Ile solanki 2%-towej i ile solanki 5 %-towe należy zmieszać,aby otrzymać 12 kg solanki 4 %-towej?


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:55:08+01:00
1)
5x+y=9
2x+3y=1

y=9-5x
2x+3(9-5x)=1

y=9-5x
2x+27-15x=1

y=9-5x
-13x=-26/:-13

y=9-5x
x=2

y=9-5*2
x=2

y=-1
x=2

2)
2 pi r*alfa/360 stopni=l
4pi=2pi r*60 stopni/360 stopni
4pi=2pi r*6
4pi=12pi r|:pi
4=12r
12r=4|:12
r= jedna trzecia


3)
x- ilość solanki 2 %
y- ilość solanki 5%

x+y=12
0,02x + 0,05y = 12 * 0,04 / *100

x+y=12
2x + 5y = 48

x=12-y
2(12 - y) +5y = 48

x=12 - y
24 + 3y = 48

x=12-y
3y=24 / /3

x=12-y
y=8

X=4
y=8

Odp. Należy dodać 4 kg solanki 2% i 8 kg solanki 5 %
2010-02-11T14:57:29+01:00
5x+y=9 / -3
2x+3y=1

-15x - 3y = -27
2x + 3y = 1

-15x = -27
2x = 1

x = 0,5

0,5 × 5 + y = 9
2,5 - 9 = -y

-6,5 = -y /-
y = 6,5

x=0,5
y=6,5