Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:42:41+01:00
X=szerokość
y= długość

y=3x-3


2x+2(3x-3)=66m
2x+6x-6=66
8x=66+6
8x=72
x=72:8
x=9

y=3×9-3=24
wymiary prostokąta to 9m na 24 m
spr. 2×9+2×24=18+48=66
2010-02-11T14:43:32+01:00


Dane :
b - dlugosc p.
a - szerokosc p.
Obw = 66 , wzor na obw = 2a+2b

3b-3=a
2a+2b=66

a=3b-3
a+b=33

a=3b-3
3b-3+b=33

a=3b-3
4b=36

a=3b-3
b=9

a=24
b=9
2010-02-11T14:43:39+01:00
X-szerokość
3x-3 -długość
2x + 2*(3x-3) = 66
2x + 6x - 6 = 66
8x- 6 = 66
8x =66 + 6 =72 ?:8
x= 72:8 = 9 - szerokość
3*9-3=27-3=24 - długość