Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:46:08+01:00
X - koszt ołówka
y - koszt zeszytu

x + y = 2,75
x + 95 = y

x = y - 95
y - 95 + y = 2,75

x = y - 95
2y = 3,70

y = 1,85
x = 0,9

Odp. Zeszyt kosztuje 1,85 zł a ołówek 0,9 zł.
1 1 1
2010-02-11T14:46:21+01:00
X - cena ołówka
x + 0,95 - cena zeszytu

x + x + 0,95 = 2,75
2x = 2,75 - 0,95
2x = 1,8
x= 0,9 - cena ołówka w złotówkach
x + 0,95 = 0,9 + 0,95 = 1,85 - cena zeszytu w złotówkach

Odp.: Zeszyt kosztuje 1,85 zł, a ołówek 0,9 zł