Odpowiedzi

2010-02-11T14:52:13+01:00


Dane :
a=12
b= 150% z 12 ==> 18
H= 1/3b ==> 6

Szukane :
Obw =?
c=?

Obliczamy x ze wzoru :
x=b-a/2
x=3

Z Tw. Piatograsa mamy :
H²+x²=c²
36+9=c²
45=c²
3√5=c

Obw=a+b+2c
Obw=18+12+6√5=30+6√5= 6(5+√5)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:55:41+01:00
A (podstawa gorna)=12 cm
b (podstawa dolna)=18cm
h (wysokosc) = 6 cm
x (bok trapezu)=?
x(do kwadratu)=3 (do kwadratu) + 6 (do kwadratu)
x(do kwadratu) = 9+36=45
x=3√5 cm
Ob=12cm+18cm+2*3√5=30cm+6√5cm