Pomocy!na jutro daje 70p

gorna warstwa gleby grobosci 30cm jest bardzo bogata w organizmy żywe .na dzialce o wymiarach 100m×100m zyje w taj warstwie okolo 10t bakterii 4 t dzdzownic 0,37t pierwotniakow ,0.14t glonow oraz 0,017 t owadów .Ile poszczególnych żyjątek można znaleź na dzialce
a)12razy większej b)2,5 razy wikszej c)1.28razy wiekszej?



BŁAGAM POMUSZCIE !11 I PROSZE Z DANYMI TEŻ!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:10:54+01:00
Dane:
10t bakterii
4 t dzdzownic
0,37t pierwotniakow
0,14t glonow
0,017 t owadów


10,000+4,000+0,370+0,140+0,017=14,527

a)14,527×12=174,324
b)14,527×2,5=36,3175
c)14,527×1,28=18,59456



Myślę że pomogłam...
Pozdrawiam ;)
2010-02-11T15:11:41+01:00
Gorna warstwa gleby grobosci 30cm jest bardzo bogata w organizmy żywe .na dzialce o wymiarach 100m×100m zyje w taj warstwie okolo 10t bakterii 4 t dzdzownic 0,37t pierwotniakow ,0.14t glonow oraz 0,017 t owadów .Ile poszczególnych żyjątek można znaleź na dzialce

a)12razy większej

P=10000
P*12= 120000

10000 m² ---- 10t bakterii
120000 m² ---- x bakterii

x = 120000 * 10t/10000
x = 120 t bakterii

10000 m² ---- 4t dzdzownic
120000 m² ---- x dzdzownic

x = 120000 * 4t/10000
x = 48t dzdzownic

10000 m² ---- 0,37t pierwotniaków
120000 m² ---- x pierwotniaków
x = 120000 * 0,37t/10000
x = 4,44 t pierwotniaków

10000 m² ---- 0,14t glonów
120000 m² ---- x glonów

x = 120000 * 0,14 t/10000
x = 1,68 t glonów

10000 m² ---- 0,017 t owadów
120000 m² ---- x owadów

x = 120000 * 0,017 t/10000
x = 0,204 owadów
___________________________________________________________
b)2,5 razy wikszej

P=10000
P*2,5= 25000

10000 m² ---- 10t bakterii
25000 m² ---- x bakterii

x = 25000 * 10t/10000
x = 25 t bakterii

10000 m² ---- 4t dzdzownic
25000 m² ---- x dzdzownic

x = 25000 * 4t/10000
x = 10t dzdzownic

10000 m² ---- 0,37t pierwotniaków
25000 m² ---- x pierwotniaków
x = 25000 * 0,37t/10000
x = 0,925 t pierwotniaków

10000 m² ---- 0,14t glonów
25000 m² ---- x glonów

x = 25000 * 0,14 t/10000
x = 0,35 t glonów

10000 m² ---- 0,017 t owadów
25000 m² ---- x owadów

x = 25000 * 0,017 t/10000
x = 0,0425 owadów
_____________________________________________________________
c)1.28razy wiekszej?

P=10000
P*1,28= 12800

10000 m² ---- 10t bakterii
12800 m² ---- x bakterii

x = 12800 * 10t/10000
x = 12,8 t bakterii

10000 m² ---- 4t dzdzownic
12800 m² ---- x dzdzownic

x = 12800 * 4t/10000
x = 5,12 t dzdzownic

10000 m² ---- 0,37t pierwotniaków
12800 m² ---- x pierwotniaków
x = 12800 * 0,37t/10000
x = 0,4736 t pierwotniaków

10000 m² ---- 0,14t glonów
12800 m² ---- x glonów

x = 12800 * 0,14 t/10000
x = 0,1792 t glonów

10000 m² ---- 0,017 t owadów
12800 m² ---- x owadów

x = 12800 * 0,017 t/10000
x = 0,02176 owadów