Wyjasnij znaczenie podanych zwiazków frazeologicznych .:
Czlowiek z charakterem - ...........................
czlowiek bez charakteru ...............................
czarny charakter ..........................................
żelazny charakter ......................................
to lezy w jego charakterze ..........................
krotko ma byc . z gOryy dzieki x P Wybiore najlepsze . ;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:57:04+01:00
Człowiek z charakterem- osoba która ma zmienne humory.
człowiek bez charakteru- osoba która cały czas ma ten sam humor
czarny charakter- osoba która cały czas się złości
żelazny charakter- występuje u osób, które potrafią wykazać spokój, nawet jak są źli w środku.
to leży w jego charakterze- np. ktoś ma czarny charakter. Pokłócił się z kimś, i się mówi, że jaki charakter taki człowiek

mysle ze pomoglam ;)
42 2 42
2010-02-11T15:00:34+01:00

człowiek z charakterem - człowiek o wyraźnych cechach charakteru: Marcin to człowiek z charakterem. Jak powiedział, nie pozwoli dokuczać Ewelinie, dotrzymał słowa i konsekwentnie udaremniał wszelkie próby złośliwych żartów wobec koleżanki.
człowiek bez charakteru - człowiek słabego charakteru, o niewyraźnych cechach, nijaki: Jak mogłeś się tak wobec niego zachować? Postąpiłeś jak człowiek bez charakteru!
czarny charakter - człowiek o negatywnych cechach, fałszywy, zły: Bohdan Chmielnicki w Ogniem i mieczem to prawdziwy czarny charakter.
zedlazny charakter- silny charakter nie wzruszany
to lezy w charakterze - być stałą, pewną cechą: Odwaga leży w charakterze Roberta. Kiedy trzeba, jest gotów zachować się, jak prawdziwy mężczyzna. Wracając wieczorem z kina miałam okazję to sprawdzić - obronił starszego mężczyznę przed zgrają chuliganów.
16 4 16