Do Muzeum Narodowego w warszawie na wyatawe malarstwa polskiego przyjechały 2 wycieczki . w jednej uczestniczylo trzy rrazy wiecej osob niz w drugiej . razem przyjechało 168 osób . ile osob uczestniczylo w kazdej z wycieczek?
prosze rozwiazcie ..daje najj:)P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:59:41+01:00
X-jedna wycieczka
3x druga wycieczka
168- ilośc osób z dwóch wycieczek

x+3x=168
4x=168 \4
x= 42

42- jedna wycieczka
3*42=126 - druga wycieczka

sprawdzenie: 42+126=168
1 5 1
2010-02-11T15:00:52+01:00
X-ilość ludzi pierwszej wycieczki |42 osoby
3x-ilość ludzi drugiej wycieczki (bo 3 razy więcej) |42×3=126
3x+x=168-iloćś ludzi obu wycieczek |126+42=168

3x+x=168
4x=168 //: 4
x=42

Odp.: W pierwszej wycieczce uczestniczyło 42 osoby, a w drugiej 126 osób.
1 5 1