Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T14:57:34+01:00
72 cm² : 3 = 24cm²

Odp. oblicz pole równoległoboku podobnego do danego w skali 1\3 wynosi 24cm²
2010-02-11T15:00:53+01:00
(1\3 )2 = 72/x

1/9 = 72/x

x=72*9
x=648

Pole tego równoległoboku wynosi 648cm2
2010-02-11T18:27:05+01:00
Ukladamy proporcje
aby obliczyc pole figury podobnej sklae podobienstwa musimy podniesc do kwadratu

(1/3) kwadrat=x/72
1/9=x/72
x=9
Odp. POle tego równoległoboku bedzie wynosic 9 cm kwadratowych
1 1 1