W tych niżej podanych zdaniach określ przypadek, liczbę i rodzaj użytych przymiotników.

1. Żółtowłosa dziewczynka zjerzdza na sankach z górki.
2. Dziewczynka w zielonej kurtce wychodzi na górkę.
3. Mały chłopiec zjerzdza z górki na swoim zielonym jabułku. ( nie wiem czy dobrze to ostatnie słowo napisałam ale chodzi o takie jabłko na którym zjerzdza sie podczas zimy )
4. Dzieci po ulepieniu bałwana poszli na stromą górkę.
5. Chłopiec w niebieskich spodniach szykuje sie do zjazdu z górki.

Proszę przetumaczcie!! Bardzo ważne z góry dzięuję ... A jestem w 5 kl jak by to miało w czymś pomuc :)

2

Odpowiedzi

2010-02-11T15:17:30+01:00
1. żółtowłosa- Mianownik (M.), l. pojedyncza, r. żeński

2. zielonej- Celownik (C.), l. pojedyncza, r. żeński

3. mały- Mianownik (M.), l. pojedyncza, r. męski

3. jabłku- Miejscownik (Msc.), l. pojedyncza, r. nijaki

4. stromą- Biernik (B.), l. pojedyncza, r. żeński

5. niebieskich- Miejscownik (Msc.), l. mnoga, r. niemęsko-osobowy


Jestem pewna na 90%.
:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:24:02+01:00
Żółtowłosa- l.pojedyncza , r.żeński , mianownik
zielonej - l.pojedyncza , r.nijaki , mianownik
mały- l.pojedyncza , r.nijaki , mianownik
zielonym-l .pojedynczy , r.męski , mianownik
stromą- l.pojedyncza , r.nijaki , mianownik
niebieskich- l.pojedyncza , r.męski , mianownik
ZA BŁĘDY PRZEPRASZAM I TEŻ JESTEM W 5 KLASIE