Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:01:01+01:00
25% - ksizki
40% - kasety
140 - gry

x - 100%
x=25%x+40%x+140
x=0,25x+0,4x+140
x=0,65x+140
0,35x=140 /:0,35
x=400 - kasia miala tyyle oszczednosci
25%*400=0,25*400=100-tyle wydala na ksiazki
40%*400=0,4*400=140 - tyle wydala na kasety
2010-02-11T15:02:14+01:00
140zł-35%
x-25%
x=100zł książki
140zł-35%
x-40%
x=160zł kasety video

Miała 400zł oszczedności

2010-02-11T15:02:48+01:00
X-oszczędności Basi
0,25x +0,40x +140 = x
0,65x +140=x
140 = x-0,65x
140 = 0,35x /: 0,35
x = 140 :0,35 = 400 - tyle miała oszczędności
0,25 * 400 = 100 zł- książki
0,40 * 400 = 160Zł - kasety wideo