Namiot w kształcie graniastosłupa trójkątnego ma wymiary ; dł namiotu ; 200cm, wysokość 80 cm. szerokość 120 cm .

a ) ile powietrza mieści się w namiocie ?
b ) jaką powierzchnię ma podłoga namiotu ?
c ) jaką powierzchnię mają boki namiotu ( tzn. wszystko bez podłogi )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:09:54+01:00
A) V=Pp×H
h=80
a=120
H=200
Pp=½a×h=½120×80=4800
V=4800×200=960000cm³
b)120×200=24000cm²
2010-02-11T15:15:15+01:00
A=200cm=H
b=120cm Podstawa-trójkąt
h=80cm

a): V=Pp*H
V=1/2 b*h*200cm
V=1/2 120cm*80cm*200cm
V=60cm*16000cm
V=960 000cm(sześciennych)

b): P=1/2 b*h
P=1/2 120cm*80cm
P=4800cm(kwadratowych)

c): P=a*b
P=200cm*120cm
P=24 000cm 24000cm*3=72 000cm (kwadratowych)