Odpowiedzi

2010-02-11T15:51:48+01:00
Czym jest rodzina i kogo mozemy okreslic tym mianem?? Ile osób jest potrzebnych aby stworzyć rodzinę? Otóż do stworzenia rodziny sa potrzebne co najmniej 3 osoby, tj mama tata i dziecko. Zaś rodziną nazywamy podstawową, pierwotną, małą grupę społeczną składającą się z rodziców, ich dzieci (także adoptowanych) i krewnych. Rodziców łączy więź małżeńska, rodziców z dziećmi – rodzicielska. Rodzina spełnia takie funkcje jak: funkcje prokreacyjne; przygotowanie dzieci do wejścia w życie społeczne, ich pielęgnowanie i wychowywanie oraz zapewnienie im odpowiedniego startu życiowego; prowadzenie gospodarstwa domowego, zaspokajającego potrzeby członków rodziny, sprawowanie pieczy nad życiem członków rodziny, ich zachowaniem, kulturą, zdrowiem, trudnościami życiowymi.
Funkcje materialno – ekonomiczne wiążą się z postępującą partykularyzacją dochodów członków rodziny. Często zarobkują oboje rodzice, także dorastające dzieci.Członkowie rodziny zatrzymują część dochodów przez siebie osiąganych, przeznaczając je na realizację własnych celów.A funkcja kontrolna ulega coraz dalej idącym ograniczeniom, co wynika z anonimowości jednostki poza domem, zwiększenia czasu przebywania poza nim. Również funkcja socjalno – wychowawcza ulega zawężeniu na rzecz poszerzenia obszarów działania innych instytucji. Tym niemniej oddziaływanie socjalizacyjne rodziny odgrywa fundamentalną rolę dla prawidłowego funkcjonowania człowieka i społeczeństwa.

Na znaczeniu ogromnie zyskała emocjonalno – ekspresyjna funkcja rodziny, między innymi ze względu na wzrost rangi uczuć wyższych (miłość).

Występuja rozmaite typy rodzin, m.in. rodziny male i duże, zastępcze rodziny, pełne i niepełne, i wiele innych.

Do ktorej grupy nalezy moja rodzina?? oczywiscie ze do rodziny duzej, mam 2 siostry i dwoch braci.
Niestety współczesne rodziny bardzo różna sie od tych tradycyjnych poniewaz role sie odmienily. mezczyzni prowadza dom a kobiety utrzymuja dom , same na wszystko zarabiaja. wspolczesna rodzina ma wiele problemow , rodzicom coraz trudniej porozumiec sie ze swoimi dziecmi.
innym problemem wspolczesnych rodzin jest model tzw. "2+1", dotychczas był to nastepujacy sklad : mama tata i dziecko, teraz niekiedy miejsce dziecka zajmuje pies. czy to jest normalne?? czy nie powinnismy tego zmienic?? czy naprawde najwazniejsze sa dla nas pieniadze?? czy one dadza nam tyle samo szczescia co liczna i szczesliwa , kochajaca sie rodzina?? warto sie nad tym zastanowic i pomyslec nad tym o jakiej rodzinie my marzymy.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:02:06+01:00
Rodzina odgrywa ważną role nie tylko w życiu człowieka danej osoby lecz także w funkcjonowaniu społeczeństwa. Z tego powodu nazywana jest podstawową grupa społeczną. Spośród innych grup społecznych rodzinę wyróżnia charakter więzi istniejących miedzy należącymi do niej osobami.Związki te opierają się na takich uczuciach jak miłość, i wzajemna troska.Są one bardzo ważne dla człowieka , ponieważ szczęśliwe życie rodzinne stanowi podstawę do budowania właściwych relacji z innymi ludźmi.Członków rodziny łączy także jedno miejsce zamieszkania , wspólna własność ,tradycja i najczęściej to samo nazwisko. Najważniejsze funkcje rodziny to:
*Funkcja prokreacyjna (wiąże się z wydaniem potomstwa na świat)
*Funkcja socjalizacyjna (przygotowuje do życia w społeczeństwie)
*Funkcja opiekuńcza (polega na opiece rodziców nad dziećmi i dziećmi nad rodzicami)

Obecnie rodzina zazwyczaj składa się z rodziców i ich dzieci.Jest to tzw.rodzina dwupokoleniowa.Jednak jeszcze kilkadziesiąt lat temu znacznie częściej spotykane były rodziny wielopokoleniowe.Razem mieszkali wówczas rodzice i i dzieci lecz także dziadkowie oraz dalsi krewni. Współcześnie w jednym gospodarstwie domowym żyje przeważnie od dwóch do pięciu osób. Dawniej wspólnie mieszkało ich dwa razy więcej a nawet trzy. Ponadto w przeszłości większość małżeństw miała liczniejsze potomstwo.
Obecnie ''najmodniejszy'' jest model rodzice i dziecko.

To nasza notatka z lekcji pani nam dyktowała także na pewno jest dobrze.

Proszę o naj ;***
4 5 4