Odpowiedzi

2010-02-11T15:13:56+01:00
Niech będzie okruch
na nasz poniedziałek
jako zadanie
moje i wasze.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T15:14:41+01:00
Opadły kwiat
Wrócił na gałąź?
To był motyl.

lub

Konik polny
Gra
W rękawie stracha na wróble.

lub

Kobieta -
Jak gorąca jej skóra
którą zakrywa.

lub

Jaki chłód
Dotknąć czołem
Zielonej słomianej maty


lub


Wstyd -
W tej sukni
Żaden ścieg nie jest mój.


Rok za rokiem
Ja w masce małpy -
Prawdziwa małpa.

Basho (1644-1695)


Wróble pod okapem,
Myszy w suficie -
Niebiańska muzyka.

Basho


Płatki żółtej róży,
Grzmi -
Wodospad

Basho


Oddaj wierzbie
Całą nienawiść, całe pożądanie
Twego serca.

Basho


Malowany światłem księżyca
Kwitnący krzak - sza, w sąsiednim pokoju
Chrapią prostytutki.

Basho


W mojej nowej sukni
Dziś rano -
Ktoś inny.

Basho


Na kolanach, obejmując
Korzenie, w smutku
Po kapłanie Tando.

Basho


Rozstanie
Chwytając za słomki
Żeby nie paść.

Basho


Zimna biała azalia -
Samotna zakonnica
Pod słomianą strzechą.

Basho


Wróblu, oszczędź
Gza
Igrającego wśród kwiatów.

Basho


Jaka cisza -
Terkotanie konika polnego
Świdruje skałę.

Basho


Podróżny śpi -
Chora dzika kaczka
Tłucze się zimną nocą.

Basho


Ciemnieją fale -
Krzyk dzikich kaczek
Białawy.

Basho


Zbudź się, motylu -
Późno, całe mile
Są przed nami.

Basho


Fiołki -
Jakże cenne
Na górskiej ścieżce.

Basho


Odwiedzając groby
Siwowłosi chylą się
Nad swymi laskami.

Basho


Burza jesienna -
Dziki przysypane
Liśćmi.

Basho


Koniec podróży -
Ciągle żyję tu - tu,
Tego jesiennego wieczora.

Basho


Skowronek nad ugorem -
Słodki śpiew
Nie-uwiązania.

Basho


Wioska bez dzwonów -
W wiosenne wieczory
Czego słuchać

Basho


Błyskawica -
Krzyk czapli
Dźgnął ciemność

Basho


Letnie trawy,
Wszystko co zostaje
Z marzeń żołnierzy.

Basho


Tą drogą
Nikt nie idzie
Tego dzisiejszego wieczoru.

Basho


Chodź, patrz
Na prawdziwe kwiaty
Bolesnego świata.

Basho


Wargi zbyt zziębnięte
Żeby paplać -
Wiatr jesienny.

Basho


'Już zmierzcha się'
Woła przepiórka
'Na co zdadzą się oczy jastrzębia'

Basho


Letni księżyc -
Klaszcząc w dłonie
Oznajmiam świt.

Basho


Krople rosy -
Czym lepiej obmyć
Pył świata.

Basho


Różę kwitnącą
Koło drogi
Zjadł mój koń.

Basho


Pchły, wszy,
Mój koń szczający
Obok mojej poduszki

Basho


Koniec roku -
Wszystkie kąty
Tego niestałego świata
Zamiecione.

Basho


Samotność -
Świerszczyk w klatce
Na ścianie.

Basho


Jak smętnie -
Pod rozbitym hełmem
Głos świerszcza.

Basho


Koteczka, tak chuda
Na miłości
I kaszy jęczmiennej.

Basho


Stara sadzawka,
Żaba - skok -
Plusk.

Basho


Chorując w podróży -
Nad suchym wrzosowiskiem
Wędrują sny.

Basho


Jakże chciałbym zobaczyć
Między kwiatami o świcie
Twarz Boga

Basho


Kwitnące irysy
U moich stóp -
Sandały sznurowane na niebiesko.

Basho


Skowronek
Śpiewa cały dzień,
I dnia za mało.

Basho


Ta jesień -
Stare są
Nawet ptaki i chmury.

Basho


Jesienny księżyc,
Przypływ pieni się
U samej bramy.

Basho


Sklep rybny -
Zimne wargi
Solonego leszcza.

Basho


Dźwięki milkną,
Kwiaty pachną,
Dzwon zadzwonił wieczor


Godny podziwu
Ten kto nie pomyśli: 'Życie mija'
Widząc błyskawice.

Basho


Późna jesień:
Mój sąsiad -
Myślę o tym, jak żyje.

Basho


Melon
W rannej rosie
Świeżo obłocony.

Basho


W mojej chacie nie ma wiosny
Nie ma nic,
Jest wszystko.




Odchodzą
Głęboko we mgle
Chryzantemy.



Łuk nowego księżyca
Nie ma cięciwy.
Dzikie gęsi krzyczą.




Nawet w moim mieście
Śpię teraz
Jak podróżny.
6 5 6