PROSZĘ O POMOC !.!.!.!.!
Usuń nawiasy i wykonaj redukcje wyrazów podobnych
c ) 9y-(8-3y)+16 =
d ) 5x-2-4x)+8x-7 =
e )-(-5c-8)+6-9c-c =
f )-4(3x-6)-3(2+7x) =
g ) 5(3z-7)-9(-8z-6) =
h ) -3(5x-4)=8(-3+2) =
i ) 7x-3(5x+2)-6(7+2x) =
j ) -5(3y-7)-2(6+4y)+3y =
PROSZĘ O CAŁE WYNIKI ; ] ; ****
POMÓŻCIE ; )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:25:44+01:00
C ) 9y-(8-3y)+16 = 9y - 8 + 3y = 12 y - 8
d ) 5x-2-4x)+8x-7 = x - 2 + 8x + 7 = 5 + 9x
e )-(-5c-8)+6-9c-c = +5c +8 + 6 - 9c - c = 14 - 5c
f )-4(3x-6)-3(2+7x) = - 12x + 24 - 6 - 21x = 18 - 33x
g ) 5(3z-7)-9(-8z-6) = 15z - 35 + 72z + 54 = 87z + 19
h ) -3(5x-4)=8(-3+2) =
i ) 7x-3(5x+2)-6(7+2x) = 7x - 15x - 6 - 42 - 12x = - 48 -20
j ) -5(3y-7)-2(6+4y)+3y = - 15y + 35 - 12- 8y + 3y = 23 - 20y
2010-02-11T15:30:40+01:00
C) 9y-8y+3y+16=4y+16
d)5x-2+4x+8x-7=17x-9
e)5c-8+6-9c-c=-5c-2
f)-12x-24-6-21x=-33x-30
g)15z-35+72z-54=87z-89
h)-15x+12-24-16=-15x-28
i)7x-15x-6-54+12x=20x-48
j)-15y+35-12-8y+3y=-23y+23

prosze ;**