Odpowiedzi

2010-02-11T15:34:15+01:00
DANE:
gęstość lodu (ρ lub d)≈900kg/m³
V=2dm³=0,002m³

SZUKANE:
m=?

OBLICZENIA:
m=V•ρ
m=0,002 m³•900kg/m³
m=1,8kg (m³ sie skrócą)

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:39:35+01:00
Dane:
V=2 dm³ = 0,002 m³
gęstość (z tabeli) = 960 kg/m³

Szukane:
masa lodu = ?

rozwiązanie:
ρ = m/v × v
ρ × v = m/v × v
[m] = kg/m³ × m³ (po redukcji, skróceniu) = kg
m = 920 × 0,02 = 1,84 kg

Odp. Masa lodu wynosi 1,84 kg.
1 5 1