Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T15:39:11+01:00
Http://www.starozytny-rzym.info/juliusz-cezar-biografia.html

Tu masz o nim wszystko ...
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:43:57+01:00
Gajusz Juliusz Cezar był sprawca upadku rzymskiej republiki.
Sławę przyniosły mu przede wszystkim:
-podbój Galii,
-świetne, pod względem literackim opisy prowadzonych kampanii wojennych.Cezarowi udało się podbić Galię w ciągu siedmiu lat, podczas szeregu błyskotliwych kampanii.
Cezar nie zamierzał rezygnować z podboju świata. Kontynuował wojny, a do swoich zwycięstw mógł zaliczyć pokonanie Farancesa – uzurpatora do władzy w królestwie Piemontu. Zwycięstwo to Cezar podsumował trzema słowami - „veni, vidi, vici” – przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem. W 46 roku p. n. e. Cezar pokonał wojska w Afryce Północnej, a w 45 roku p. n. e. pokonał pod Mudaną w Hiszpanii.
W 65 roku p. n. e. Cezar został mianowany edylem kulturalnym. Zaciągnął wtedy wielkie długi i zorganizował igrzyska, dzięki którym zyskał poparcie i przychylność ludu. Dwa lata później wybrany został najwyższym kapłanem, choć wybór ten nie do końca był rozstrzygnięty sprawiedliwie.

wybrałam część najważniejszych informacji.
3 4 3