1.Zapisz następujące zdania za pomocą równań
a) Liczba zwiększona o 14 jest równa ośmiokrotności tej liczby
b) Liczba zmniejszona o 10 jest równa 16
c) Liczba zwiększona o 5 jest równa liczbie 37 zmniejszonej o siedmiokrotność tej liczby
b) Pięć zmniejszone o trzykrotność pewnej liczby jest równe (-25)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:47:31+01:00
A) Liczba zwiększona o 14 jest równa ośmiokrotności tej liczby
x+14=8x

b) Liczba zmniejszona o 10 jest równa 16
x-10=16

c) Liczba zwiększona o 5 jest równa liczbie 37 zmniejszonej o siedmiokrotność tej liczby
x+5=37-7x

b) Pięć zmniejszone o trzykrotność pewnej liczby jest równe (-25)
5-3x=-25
2 2 2
2010-02-11T15:49:32+01:00
A)
x + 14 = 8*x
b)
x - 10 = 16
c)
x + 5 = 37 - 7x
d)
5 - 3*x = -25
1 5 1
2010-02-11T15:51:00+01:00
A) x+14=8x
b) x-10=16
c) x+5=37-7x
d) 5-3x=-25

pozdrawiam :)