Mały Olgierd często kupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2chleby i 4 bułki.Twierdzi, że wydał 3zł. Dzisiaj za 3 chelby i 6 bułek zapłacił podobno 5zł. mama Olka podejrzewa że albo sprzedawca się pomylił albo Olek zgubił część pieniędzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione????


Pomocy!!!!:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T15:56:59+01:00
Mały Olgierd często kupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2chleby i 4 bułki.Twierdzi, że wydał 3zł. Dzisiaj za 3 chelby i 6 bułek zapłacił podobno 5zł. mama Olka podejrzewa że albo sprzedawca się pomylił albo Olek zgubił część pieniędzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione????
x-cena chleba
y-cena bułki

2x+4y=3 stąd x=(3-4y)/2
3x+6y=5

3*(3-4y)/2+6y=5/*2
9-12y+12y=10
9=10 sprzeczne zatem wątpliwości mamy Olka są uzasadnione
2010-02-11T15:57:16+01:00
X=cena 1 chleba
y-cena 1 bułki

2x+4y=3/×3
3x+6y=5/×-2

6x+12y=9
-6x-12y=-10

o=-1

układ sprzeczny
odp. podejrzenia mamy są słuszne