Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:03:03+01:00
Izotopy promieniotwórcze znalazły wielorakie zastosowanie w wielu dziedzinach nauki i gospodarki.

Przemysł i fizyka
źródło energii

Izotopy promieniotwórcze stosuje się do modyfikacji cech przedmiotów naświetlanych: np. do wywoływania zmian w strukturze polimerów. W przemyśle chemicznym niektóre reakcje są możliwe tylko pod wpływem promieniowania. Do najważniejszych należą produkcja różnych żeli, folii oraz synteza niektórych związków organicznych. Znaczniki promieniotwórcze pozwalają śledzić etapy pośrednie zachodzących reakcji.

dasz naj??
14 4 14
2010-02-11T16:06:01+01:00
Izotopy mają zastosowanie w geologii i archeologii, określają wiek organizmów, skał i minerałów. Medycynie - do rozpoznawania i leczenia chorób. Jako źródło energii, przemysł i technika oraz paliwo. W grubościomierzach, datowania radiowęglowego, defektoskopii itp.
14 3 14