From Christmas Day until Lent (the period of forty days before Easter), Polish people celebrate karnawał. They have sleigh parties called kuligi and eat sweets, cakes and special pastries like pączki or faworki. In the old days, people took part in hunting trips and there were weddings, lively costume parties and lots of dancing and singing.

Tłusty czwartek ("Fat Thursday") takes place on the Thursday before Ash Wednesday. People wait outside bakeries to buy doughnuts. In the United States, Polish schoolchildren enjoy eating doughnuts on the Tuesday before Ash Wednesday.

1). When do Polish people celebrate karnawał?
2). What do Polish people do then?
3). What is tłusty czwartek?

Proszę o przetłumaczenie tych dwóch tekstów i odpowiedzi do tych trzech pytań.

Dziękuję! ;** <333 ^^

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:27:56+01:00

od Bożego Narodzenia aż do Wielkiego Postu (czterdzieści dni przed Wielkanocą), polacy świętują karnawał. Organizują Kuligi i jedzą słodycze, ciasta i ciastka specjalności polskie takie jak Pączki lub Faworki. W dawnych czasach ludzie brali udział w polowaniach Ubierali się w przebrania a zabawie towarzyszyło mnóstwo tańca i śpiewu.



Tłusty czwartek ( "Tłusty Czwartek") odbywa się w czwartek przed Środa Popielcowa. Ludzie czekają na zewnątrz piekarni bykupić pączki.Polskie dzieci w tłusty czwartek rozkoszują się jedzeniem pączków w tłusty czwartek- przed środą popielcową.


Polish people celebrate Carnival from christmast day to 40day to easter
They having a good time they play eat some cakes or sweets and smiling
It's the day which schoolchildren eat lot's of doughnats


Licze na naj xD
2010-02-11T22:57:37+01:00
Od świąt Bożego Narodzenia aż do Wielkiego Postu (przez okres czterdziestu dni przed Wielkanocą), Polacy świętują karnawał. Urządzają Kuligi i jedzą słodycze, ciasta i specjalne polskie ciatka takie jak pączki czy faworki. W dawnych czasach ludzie brali udział w polowań i nie było wesela, żywy kostium stron i mnóstwo tańca i śpiewu.

Tłusty czwartek ( "Tłusty Czwartek") odbywa się w czwartek przed Środa Popielcowa. Ludzie czekają na zewnątrz piekarni aby kupić pączki. W Stanach Zjednoczonych, Polski uczniowie korzystają z jedzenia pączków na wtorek przed Środa Popielcowa.

1). Kiedy naród polski świętuje karnawał?
2). Co narodu polski robi?
3). Co to jest tłusty czwartek?

1.The Polish nation on the occasion of the approaching carnival celebrating it 40 days before Easter.
2.On Thursday fat people buy donuts and do Faworki to celebrate this holiday.
3.It is a day eating days of debauchery.