Odpowiedzi

2010-02-11T16:05:21+01:00
Liczba 2 razy większa od u jest o 5 większa od liczby v, a liczba 2 razy większa od v jest o 2 większa od u.

{2u = v + 5
{2v = u + 2

rozwiązać też?
2u - v = 5
-u + 2v = 2 |*2

2u - v = 5
-2u + 4v = 4

3v = 9|3
v = 3

-u + 2v = 2
-u = 2 - 2*3
-u = 2 - 6
-u = -4 |*(-1)
u = 4


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:05:36+01:00
2u = v+5
2v = 2+u |:2

2u = v+5
v = 1+½u

2u = 1+½u+5
2u-½u = 6

1½u = 6 |:1½
u = 4

v = 1+½ x 4
v = 3


u = 4
v = 3
1 2 1
2010-02-11T16:07:45+01:00
2u=v+5
2v=u+2

2u-5=v
2(2u-5)-u=2

2u-5=v
4u-10-u=2

2u-5=v
5u=12

2u-5=v
u=2i2/5

24/5-5=v
u=2i2/5

v=4/5
u=2i2/5