Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:07:08+01:00
W skład żeńskiego narządu układu rozrodczego wchodzą zewnętrzne i wewnętrzne narzady płciowe
Zewnętrzne – wzgórek łonowy, wargi sromowe większe, wargi sromowe mniejsze, łechtaczka oraz przedsionek pochwy
Wewnętrzne – jajniki, macica i pochwa

W skład męskiego narządu rozrodczego wystepują tak jak w żeńskim układzie Zewnętrzne i Wewnętrzne narządy .
Zewnętrzne - prącie, moszno
Wewnętrzne – jądra,nasieniowody , pęcherzyki nasienne, gruczoł krokowy, gruczoł opuszkowo-cewkowy
13 4 13
2010-02-11T16:08:48+01:00
Męski układ płciowy
Narządy płciowe męskie wewnętrzne:
• Jądro.
• Najądrze.
• Nasieniowód.
• Cewka moczowa męska.
• Gruczoły pęcherzykowo-nasienne.
• Przewód wytryskowy.
• Gruczoł krokowy.
• Gruczoły opuszkowo-cewkowe.
Narządy płciowe męskie zewnętrzne:
• Moszna.
• Prącie.
Jądro i najądrze
Żeński układ płciowy
Narządy płciowe żeńskie wewnętrzne:
• Jajowód.
• Jajniki.
• Macica.
• Pochwa.
Narządy płciowe żeńskie zewnętrzne:
• Wzgórek łonowy dawniej wzgórek Wezery.
• Wargi sromowe większe.
• Wargi sromowe mniejsze.
• Przedsionek pochwy i błona dziewicza.
• Ujście pochwy.
• Łechtaczka.
• Wędzidełko łechtaczki.
• Napletek łechtaczki.
• Gruczoły przedsionkowe większe, gruczoły Bartholina.
• Gruczoły przedsionkowe mniejsze gruczoły przycewkowe.
• Ujście zewnętrzne cewki moczowej.
• Opuszki przedsionka.
• Spoidło przednie warg sromowych.
• Spoidło tylne warg sromowych.
• Wędzidełko warg sromowych.
• Do narządów rozrodczych kobiety zalicza się również gruczoły sutkowe.
Jajowód
10 4 10