Odpowiedzi

2010-02-11T16:12:00+01:00
1. kwiecien-plecien bo przeplata, troche zimy, troché lata
2. Idzie luty ubierz buty.
2.a)Idzie luty uszyj buty

tylko tyle znam :)
46 3 46
2010-02-11T16:16:36+01:00
W marcu jak w garcu
gdy luty z burzami predko wiosna z nami
idzie kuty okuj buty
jedna jaskolka wiosny nie czyni
gdy w styczniu deszcz leje, złe robi nadzieje
w marcu jak w garncu
kwiecien plecien po przeplata troche zimy troche lata
czerwiec daje dni gorące, kosa brzęczy już na łące
gdy w lipcu świeci słońce to plaże są gorące tego wrzesień nie doparzy, czego sierpień nie dowarzy
w listopadzie liście opadają, a ludzie znicze na grobach stawiają
44 3 44
W marcu jak w garncu
Idzie luty ubierz buty
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:16:38+01:00
Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

Lepsze jedno lato niż dwie zimy.

Na świętego Grzegorza idzie zima do morza.

MIESIACE:
* styczeń
o bój się w styczniu wiosny, bo marzec zazdrosny
o gdy styczeń z mgłą chodzi, mokrą i wczesną wiosnę zrodzi
o gdy w styczniu deszcz leje, złe robi nadzieje
o jak styczeń zachlapany, to lipiec zapłakany
o jeżeli pszczoła w styczniu z ula wylatuje, rzadko pomyślny rok nam obiecuje
o kiedy styczeń najostrzejszy, wtedy roczek najpłodniejszy
o kiedy w styczniu rośnie trawa, licha w lecie jest potrawa
o miesiąc styczeń – czas do życzeń
o miesiąc styczeń, czas do życzeń: a więc życzym pomyślności, Boga, chleba, dobrych gości
o styczeń bywa łagodny, gdy październik śnieżny i chłodny
o styczeń pogodny wróży rok płodny
o w styczniu grzmoty, częste słoty

* luty
o idzie luty, podkuj buty
o gdy bez wiatrów luty chodzi, w kwietniu wicher nie zawodzi
o gdy w Gromniczną z dachów ciecze, zima jeszcze się przewlecze (2 II)
o gdy na święty Wałek deszcze, mrozy wrócą jeszcze (14II)
o Na Gromniczną mróz – szykuj chłopie wóz. Na Gromniczną lanie – szykuj chłopie sanie
o na stycznie i lute trzeba mieć konie kute
o na święty Maciej lody wróżą długie chłody, a gdy płyną już strugą, to i zimy niedługo (24 II)
o spyta cię luty, masz-li buty
o w lutym wody wiele, w lecie głodne ciele

* marzec
o ile w marcu dni mglistych, tyle w żniwa dni dżdżystych
o na świętego Grzegorza zima idzie do morza (12 III)
o jakie Zwiastowanie, takie Zmartwychwstanie (25 III)
o kiedy w marcu deszczu wiele, nieurodzaj zboża ściele
o w marcu, gdy są grzmoty, urośnie zboże ponad płoty
o w marcu jak w garncu

* kwiecień
o choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje
o deszcze częste w kwietniu wróżą, że owoców będzie dużo
o jak przygrzeje słonko, przejdzie kwiecień łąką
o jeśli w kwietniu pszczoły latają, to długie chłody się zapowiadają
o kwiecień co deszczem rosi, wiele owoców przynosi
o kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata
o pogody kwietniowe – słoty majowe
o suchy kwiecień, mokry maj, będzie żyto jako gaj

* maj
o w maju wieje, trochę pada, coraz bliżej listopada
o częste w maju grzmoty rozpraszają chłopom zgryzoty
o deszcz majowy, chleb gotowy
o gdy kukułka w maju, spodziewaj się urodzaju
o gdy maj jest przy pogodzie, nie bywają siana w szkodzie
o jak pszczoły na wiosnę z ula wcześnie wylatują, mróz na drzewach w maju nam zwiastują
o jeśli w maju grzmot, rośnie wszystko w lot
o kiedy lipa w maju kwitnie, to w ulach miód zawiśnie
o kto się w maju urodzi, dobrze mu się powodzi
o na pierwszego maja szron obiecuje dobry plon
o pierwszego maja deszcz, nieurodzajów wieszcz
o w maju jak w raju
* czerwiec
o czerwiec daje dni gorące, kosa brzęczy już na łące
o czerwiec na maju zwykle się wzoruje, jego pluchy, pogody, często naśladuje
o czerwiec stały, grudzień doskonały
o gdy czerwiec chłodem i wodą szafuje, to zwykle rok cały popsuje
o kiedy kwitnie w czerwcu bób, to największy wtedy głód, a kiedy mak, to już nie tak
o od czerwca dużo zależy, czy żniwa będą jak należy
o pełnia czerwcowa – burza gotowa
o w czerwcu grusze kwiat zrzucają, czereśnie się zapalają
o w czerwcu się okaże, co nam Bóg da w darze
* lipiec
o gdy w lipcu świeci słońce to plaże są gorące
o lipcowe deszcze dla chłopa kleszcze, a jak pogoda – większa swoboda
o upały lipcowe wróżą mrozy styczniowe
o w lipcowym skwarze w Polsce jak na Saharze
o w lipcu upały, styczeń mroźny cały
o w lipcu upały, wrzesień doskonały

* sierpień
o czego sierpień nie dowarzy, wrzesień tego nie doparzy
o sierpień jasny i pogodny, dla win jest bardzo wygodny
o sierpień, ten spoczynku nie chce dać, bo każe orać i siać

* wrzesień
o gdy wrzesień bez deszczów będzie, w zimie wiatrów pełno wszędzie
o gdy się wrzesień rozpoczyna na majówkę gna rodzina
o jaki pierwszy wrzesień, taka będzie jesień
o jeśli wrzesień będzie suchy, październik nie oszczędzi nam pluchy
o kiedy wrzesień, to już jesień, wtedy jabłek pełna kieszeń
o tego wrzesień nie doparzy, czego sierpień nie dowarzy
o we wrześniu tłuste ptaki, mróz w zimie nie byle jaki
o we wrześniu tak jak w sierpniu tylko dni są krótsze
o wrzesień chodzi po rosie, zbiera grzyby we wrzosie
o wrzesień miesiąc wyborowy, wyskoczył z trawy borowik

* październik
o gdy październik ciepło trzyma, zwykle mroźna bywa zima
o gdy październik ze śniegiem przybieży, na wiosnę długo śnieg na polach leży
o miesiąc październy, marca obraz wierny
o w październiku jak na śmietniku
o w październiku myśli z ptakami na południe odlatują

* listopad
o jaka pogoda listopadowa, taka i marcowa
o w listopadzie jak na autostradzie
o w listopadzie liście opadają, a ludzie znicze na grobach stawiają

* grudzień
o jeśli w grudniu często dmucha, w marcu i kwietniu będzie plucha
o grudzień – łudzień

źródło: Wikipedia. ;)
126 4 126