Ile papieru potrzeba na oklejenie prezentu, kóry zapakowany jest w prostopadłościennym pudełku o wymierach; 15 cm, 7 cm, 11 cm. Pamiętaj o doliczeniu papieru na zakładki, które stanowią 15/100 ( piętnaści setnych całego papieru.

prosze o całe obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • SrS
  • Początkujący
2010-02-11T16:17:58+01:00
A=15cm
b=7cm
c=11cm
pp= a×b
pp=15×7
pp=105cm
pb1= a×c
pb1= 15×11
pb1= 165cm
pb2=b×c
pb2= 7×11
pb2=77
pc= 2×pp+2×pb1+2×pb2
pc= 210+330+154
pc=694cm
100%=694
15%=x
100x= 10410 //÷100
x=104,10
pc+x= wynik
694+104,10=798,1 cm kwadratowych
2010-02-11T16:24:17+01:00
2(15*7)+2(7*11)+2(15*110)=2*105+2*77+2*165=210+154+330=714


714 - 100%
X - 115%

x= (714*115)/100= 110670/100= 110,67cm