Równania.! plz help.! :(
potrzebuje jak najszybciej odpowiedzi...

zad.1

podaj po trzy rozwiązania kazdego z ponizszych równań:
a)2x + 3y = 12
b)1/2x + y = 6

zad.2
dla kazdego z ponizszych ukladow sprawdz, czy podana obok para jest jego rozwiazaniem:
a)
2x-5y=11
x + y = -6

[ x = -2 ; y = -3]

b)
2x + y = 1,5
x - y = 0,3

[ x = 0,4 ; y = 0,7]


help!

2

Odpowiedzi

2010-02-11T16:21:50+01:00
Ad.2
dla kazdego z ponizszych ukladow sprawdz, czy podana obok para jest jego rozwiazaniem:
a)
2x-5y=11
x + y = -6

[ x = -2 ; y = -3]

2 * (-2) - 5* (-3) = -4+ 15 = 11
-2 -3 = -6
zgadza się
b)
2x + y = 1,5
x - y = 0,3

[ x = 0,4 ; y = 0,7]

2* 0,4 +0,7 =1,5
0,4 - 0,7 = - 0,3
nie zgadza się
zad1
podaj po trzy rozwiązania kazdego z ponizszych równań:
a)2x + 3y = 12
(6,0) ; (-5,71/3), (4,4/3)

b)1/2x + y = 6
(10,1); (5;3,5) ;( -8,10)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T16:26:16+01:00
Zad.2
a)
2x-5y=11
x + y = -6
[ x = -2 ; y = -3]

2*-2--5*-3=11
-2+-3=-6

-4+15=11
-6=-6
11,-6 ta para jest rozwiązaniem tego równaia

b)
2x + y = 1,5
x - y = 0,3

[ x = 0,4 ; y = 0,7]


2*0,4+0,7=1,5
0,4-0,7=0,3

0,8+0,7=1,5
-0,3=0,3

1,5=1,5

0,4,0,7 ta para nie jest rozwiazaniem tego zadania

zad.1
a)2x + 3y = 12

x=6,y=0
x=0,y=4
x=3,y=2

2)
b)1/2x + y = 6

x=12 ,y=0
x=10, y=1
x=,y=5
1 5 1