Odpowiedzi

2010-02-11T16:14:29+01:00
1. a stawiamy do rzeczowników w liczbie pojedynczej, gdy zaczynają się spółgłoską
2. an używamy do rzeczowników w liczbie pojedynczej gdy zaczynaja się samogłoską
3. some używamy w zdaniach twierdzących, przed rzeczownikami policzalnymi i nie policzalnymi
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:16:22+01:00
1.A-stawiamy przed rzeczownikiem, który zaczyna się na spółgłoskę np. a book.
2.An-stawiamy przed rzeczownikiem, który zaczyna się na samogłoskę np. an apple.
3.Some-dajemy przed rzeczownikami w liczbie mnogiej tylko w zdaniach twierdzących. Może oznaczać trochę lub jakiejś. Dokładnie nie znamy liczby opisywanych rzeczy np. There are some books.
3 5 3
2010-02-11T16:18:00+01:00
A i an używamy wtedy gdy nie ma znaczenia o którek konkretnie osobie lub rzeczy mówimy lub gdy wspominamy daną osobę lub rzecz po raz pierwszy. a przed wyrazami zaczynającymi się od spółgłosek an przed wyrazami zaczynającymi się od samogłosek
some pojawia się w zdaniach twierdzących w znaczeniu trochę lub kilka.
mam nadzieję że pomogłam